- Szczegóły
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 2236
- Szczegóły
- Michał Mofina
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 3017
Jeszcze do 15 czerwca potrwa budowa nowej opaski brzegowej w Pogorzelicy. Później, zgodnie z umową, do 15 września nastąpi przerwa w robotach, które, po wznowieniu, zakończą się w połowie listopada. Aktualnie odbywają się dostawy kamieni, układana jest już także geowłóknina i sam narzut kamienny. Inwestycja jest realizowana w ramach wieloletniego „Programu ochrony brzegów morskich”, a jej wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Hydrobud z Ustronia Morskiego. Koszt inwestycji to niemal 7 milionów złotych.
- Szczegóły
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 2082
Urząd Morski w Szczecinie oraz Instytut Morski Uniwersytetu Morskiego w Gdyni w konsorcjum z MEWO S.A., przy współpracy z firmą Przyrodnicy24, zapraszają na drugie warsztaty robocze, w ramach zadania pn. „Projekt planu ochrony wraz z przeprowadzeniem konsultacji społecznych dla morskiego obszaru Natura 2000 Ławica Słupska”, wchodzącego w zakres projektu pn. „Projekt planu ochrony morskiego obszaru Natura 2000 Ławica Słupska”. Spotkanie odbędzie się 30 czerwca 2020 r., w godz. 10:00 – 15:00, w Słupskim Inkubatorze Technologicznym, przy ul. Portowej 13b, w Słupsku. Celem spotkania jest nawiązanie współpracy i zachęcenie Państwa do czynnego udziału w pracach nad utworzeniem planu ochrony obszaru Natura 2000 Ławica Słupska. Aktualne informacje, dotyczące realizacji projektu, są dostępne na stronie internetowej www.natura2000umsl.eu
- Szczegóły
- Paweł Gorczakowski
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 5612
Informujemy, że z dniem 8 czerwca br. Wydział Dokumentów Marynarzy przywraca możliwość osobistego załatwiania spraw, w pełnym zakresie. Biura przyjęć interesantów WDM w Szczecinie są czynne w zwykłych godzinach, tj. od poniedziałku do piątku, od godz. 8:00 do 14:00. Wizyta w biurze przyjęć w Słupsku jest możliwa, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu. Kasa w budynku Kapitanatu Portu Szczecin jest czynna w godzinach od 8:00 do 13:00, płatności w kasie można dokonywać wyłącznie w formie bezgotówkowej, przez terminale płatnicze.
Osoby składające wnioski w Słupsku mogą dokonać płatności bezgotówkowej na miejscu - stanowisko obsługi jest wyposażone w terminal płatniczy. Przypominamy Państwu o obowiązku zasłaniania ust i nosa podczas wizyty w Urzędzie.
Wnioski o wydanie lub odnowienie dokumentów kwalifikacyjnych (dyplomów, świadectw) można składać również drogą pocztową albo elektroniczną, poprzez platformę ePUAP (skrzynka ePUAP: /Urzmorszc/SkrytkaESP).
Szczegółowe informacje: Dokumenty Marynarzy.
- Szczegóły
- Grzegorz Strzelecki
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 2495
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z informacją na temat aktualnych wydarzeń w ramach realizacji projektu ”Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”, którą będziemy przygotowywać raz w miesiącu, w formie krótkiego newslettera.
12,5 dla Szczecina – newsletter
- Szczegóły
- Artur Damecki
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 2435
Wojewoda zachodniopomorski wydał kolejne pozwolenie na budowę w ramach projektu „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”. Więcej informacji znajdą Państwo tutaj: https://www.szczecin.uw.gov.pl/
- Szczegóły
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 2770
Jak co roku, 20 maja obchodzimy Europejski Dzień Morza, ustanowiony na mocy deklaracji podpisanej w 2008 roku przez szefów Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej oraz Rady Unii Europejskiej. Celem obchodów Europejskiego Dnia Morza jest podkreślenie zarówno ekologicznego, jak i ekonomicznego znaczenia mórz i oceanów dla członków wspólnoty unijnej. Tegoroczne obchody święta miały odbyć się w Cork, w Irlandii, jednak, ze względu na światową pandemię koronawirusa i zalecenia dotyczące zachowywania zasad dystansu społecznego, zostały odwołane. Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo tutaj:
Cancellation of European Maritime Day 2020
- Szczegóły
- Artur Damecki
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 2385
Na Zalewie Szczecińskim ruszyły prace pogłębiarskie, w ramach inwestycji ”Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”. Rozpoczęła je pierwsza, z trzech mających docelowo pracować na torze, pogłębiarka - CSD Amazone.
- Szczegóły
- Grzegorz Strzelecki
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 2284
Komunikat nr 4 Kapitana portu Szczecin - neutralizacja przedmiotów niebezpiecznych
- Szczegóły
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 2413
Poniżej przedstawiamy Państwu informację, dotyczącą nowych zasad odbywania kwarantanny przez marynarzy, rybaków oraz innych członków załóg statków morskich i statków żeglugi śródlądowej, a także serwisantów statków oraz inspektorów uznanych organizacji, opublikowaną na stronie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej:
Nowe zasady kwarantanny dla członków załóg, rybaków i serwisantówRozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 792)
- Szczegóły
- Paweł Gorczakowski
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 3624
Dziś w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie odbyło się przekazanie placu budowy wykonawcy inwestycji ”Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”, z udziałem przedstawicieli zamawiającego, wykonawcy oraz inżyniera kontraktu. Pierwsza pogłębiarka refulująco-ssąca, CSD Amazone, zmierza już w kierunku Szczecina.
Roboty rozpoczną się od budowy dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim, gdzie dokonano już kontrolowanego zatopienia dwóch kilkukilometrowych rurociągów refulacyjnych, tzw. sinkerów. Na obydwu końcach każdego z rurociągów zostanie zainstalowany tzw. raiser (rurociąg z gumowych elementów, o dodatniej pływalności), który od strony wyspy będzie połączony z pontonem rozkładającym urobek, od strony toru zaś będą się do niego podłączać pogłębiarki. Nowe wyspy, które staną się jednocześnie polami refulacyjnymi, będą zlokalizowane na wysokości, mniej więcej, dwudziestego drugiego i dwudziestego ósmego kilometra toru, kilka kilometrów na północny wschód od jego krawędzi. Sinkerami będzie na nie transportowany refulat wydobyty z dna podczas robót pogłębiarskich. Do wydobycia podczas prac na torze jest ok. 23 mln metrów sześciennych urobku, a łączna pojemność nowych pól refulacyjnych, wraz z rezerwą, wyniesie niemal 40 mln metrów sześciennych. Po zakończeniu inwestycji jedna z wysp pozostanie czynnym polem, zdolnym przyjąć materiał z bieżących prac czerpalnych, szacunkowo, przez najbliższych kilkanaście lat. Na obydwu wyspach nasadzona zostanie roślinność, by tereny te mogły stać się w przyszłości także miejscem bytowania awifauny i różnorodnych siedlisk przyrodniczych.
Dla przypomnienia, modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin obejmuje pogłębienie toru wodnego do 12,5 m, na odcinku ok. 62 km, z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 m oraz m.in. przebudowę skarp brzegowych, pogłębienie i poszerzenie obrotnic dla statków, a także budowę dodatkowych konstrukcji hydrotechnicznych, w postaci dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim, które powstaną z urobku wydobytego podczas prac czerpalnych. Dzięki pogłębieniu toru wodnego do 12,5 m maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków, zawijających do Szczecina, zwiększy się do wartości ok. 11,0 m, a co za tym idzie, zapewniona zostanie dostępność szczecińskiego portu dla określonej grupy dużych statków. Projekt jest realizowany przy współudziale środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” na lata 2014 – 2020, a jego całkowita wartość wynosi ok. 1,4 mld złotych. Inwestycja zakończy się w 2022 roku.
- Szczegóły
- Paweł Gorczakowski
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 16283
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 697), Urząd Morski w Szczecinie informuje, że, zgodnie z treścią § 5 wyżej przywołanego rozporządzenia, od 20 kwietnia 2020 roku na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej nie obowiązuje już zakaz przemieszczania się osób.
W związku z powyższym, nie przewiduje się ograniczeń i zakazów stosowanych przez, podległe Dyrektorowi Urzędu Morskiego w Szczecinie, kapitanaty i bosmanaty portów w zakresie przemieszczania się jednostek pływających w żegludze krajowej. Pragniemy jednocześnie zwrócić uwagę na treści zawarte w powyższym rozporządzeniu, w zakresie m.in. czasowego ograniczenia określonych zakresów działalności przedsiębiorców, nakazu określonego sposobu przemieszczania się oraz obowiązku stosowania środków profilaktycznych.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 697)- Szczegóły
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 2819
O postępach w realizacji inwestycji, związanej z pogłębianiem toru wodnego Świnoujście – Szczecin do 12,5 metra, o których opowiada Paweł Szumny, zastępca dyrektora UMS ds. technicznych, dowiedzą się Państwo z portalu Polska Morska.
Zapraszamy do lektury:
Prace na torze wodnym Szczecin-Świnoujście- Szczegóły
- Artur Damecki
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 3266
Zakończono prace związane z izolacją ścian tarasu, poniżej poziomu terenu, a także rozbiórkę betonowej nakrywy balustrad. Obecnie trwają roboty budowlane, związane z wykuwaniem fug oraz rozbiórką uszkodzonych cegieł elewacji ściany poniżej tarasu. W kolejnym etapie przewidziane są prace przy elewacji ścian tarasu, które zostaną oczyszczone chemicznie i umyte, a braki w elewacji uzupełnione.
Na balustradach zostaną zamontowane, stylizowane na XIX-wieczne, lampy emitujące ciepłe, żółte światło. Ostatni etap remontu obejmie rozbiórkę granitowych schodów tarasu, które zostaną poddane renowacji, m.in. procesowi groszkowania w celu ich zmatowienia. Zakończenie inwestycji planowane jest na wrzesień 2021 roku.
- Szczegóły
- Artur Damecki
- Kategoria: Artykuły
- Odsłony: 5896
Poniżej przedstawiamy Państwu komunikat, dotyczący obowiązku odbycia kwarantanny przez marynarzy, rybaków i innych członków załóg statków morskich oraz statków żeglugi śródlądowej, opublikowany na stronie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej:
Strona 12 z 31