W piątek, 17 sierpnia, w Świnoujściu, odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawiono zaawansowanie projektu pn. "Budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających” (POIS.03.02.00-00-0008/17), współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” na lata 2014 - 2020. Dwie siostrzane jednostki są budowane dla Urzędów Morskich w Szczecinie i Gdyni przez stocznię Remontową Shipbuilding S.A. z Gdańska. Będą pełnić, przede wszystkim, funkcję lodołamaczy, służyć do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych, jak również funkcję ratowniczą i przeciwpożarową. W czerwcu i w lipcu odbyły się próby modelowe oraz manewrowe statków, które zoptymalizowały wymagane parametry, takie jak właściwości manewrowe, poprawność doboru układów napędowych czy też kształtu kadłuba. Wartość kontraktu na budowę jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. złotych, a odbiór planowany jest na czerwiec 2020 roku.


Konferencja na temat budowy statków wielozadaniowych Konferencja na temat budowy statków wielozadaniowych Konferencja na temat budowy statków wielozadaniowych

Informujemy Państwa o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu dla projektu „Wdrożenie innowacyjnych e-usług o wysokim poziomie dojrzałości w zakresie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m”: Wybór najkorzystniejszej oferty.

Urząd Morski w Szczecinie zawarł z Centrum Projektów Polska Cyfrowa porozumienie o dofinansowaniu tego projektu, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, w maju tego roku.

Głównym zadaniem projektu jest budowa i wdrożenie systemu teleinformatycznego „REJA24”, który umożliwi usprawnienie procesów związanych z rejestracją jednostek pływających oraz aktualizacją ich danych, zmniejszając obciążenia właścicieli rejestrowanych jednostek. Poza cyfryzacją procesów rejestracji jachtów i jednostek pływających, nowy system istotnie poprawi nadzór nad bezpieczeństwem żeglugi i procedury ratowania życia ludzkiego w razie zagrożenia.

Całkowita wartość projektu wynosi 3.499.198,06 zł, a wartość dofinansowania z budżetu środków europejskich 2.957.207,52 zł. Projekt będzie realizowany do końca 2019 roku.


W związku z wprowadzonymi ostatnio w zarządzeniach Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie zmianami modyfikującymi zasady pilotażu obowiązkowego, przygotowaliśmy specjalny poradnik dla kapitanów statków nawigujących bez pilota morskiego na torze wodnym Świnoujście – Szczecin. Poradnik, w polskiej i angielskiej wersji językowej, znajdują Państwo w zakładce „Bezpieczeństwo morskie”, poniżej zakładki „Pilotaż”.


W ramach przeprowadzonego postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych i pogłębiarskich, dotyczącego inwestycji pod nazwą: „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”, 31 lipca br. wybrano najkorzystniejszą ofertę. Złożyło ją konsorcjum firm Dredging International nv i Van Oord Dredging and Marine Contractors bv, za kwotę w wysokości 1 336 108 656,00 złotych brutto. Zgodnie z przepisami, dokumentacja przetargowa zostanie teraz skierowana do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej pozytywnej weryfikacji będzie możliwe podpisanie umowy z wybranym wykonawcą. Projekt pn. „Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020. Inwestycja obejmuje pogłębienie toru Świnoujście – Szczecin do 12,5 m na odcinku ok. 62 km z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 m w dnie oraz m.in. przebudowę (regulację) skarp brzegowych bez umocnień, niwelację dna w strefie Świnoujścia (kanały: Piastowski i Mieliński), budowę i przebudowę umocnień brzegowych i budowli hydrotechnicznych wraz z przylegającą infrastrukturą, pogłębienie i poszerzenie obrotnic dla statków oraz budowę dodatkowych konstrukcji hydrotechnicznych. Termin wykonania zamówienia to 42 miesiące od daty zawarcia umowy. Unijne dofinansowanie do modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin wynosi 1,18 mld zł.

Organizator przetargu – Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie ogłasza sprzedaż zbędnych składników rzeczowych majątku ruchomego w trybie przetargu publicznego. Szczegółowe informacje o przetargu zawarte są w ogłoszeniu o  przetargu publicznym, zamieszczonym w BIP Urzędu – http://bip.ums.gov.pl w zakładce: „Zbyt – Zagospodarowanie majątku”. Oferty zakupu należy składać do dnia 27.08.2018 r., do godziny 13:00.


W najbliższą sobotę, 28 lipca, Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie wręczy jednej z załóg, biorących udział w 54. Etapowych Regatach Turystycznych, tradycyjną nagrodę „Bezpieczni na wodzie”. W tym roku, po raz pierwszy, nagrody Dyrektora UMS otrzymają również najstarszy i najmłodszy sternik, uczestniczący w regatach.

Więcej informacji o 54. ERT znajdą Państwo na stronie Zachodniopomorskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego w Szczecinie.


Informujemy Państwa, że w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych – pogłębiarskich w ramach inwestycji pn. „Poprawa infrastruktury dostępowej do portu w Policach” wpłynęły dwie oferty. Informację z otwarcia ofert znajdą Państwo tutaj.


Informujemy Państwa, że w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych – pogłębiarskich w ramach inwestycji pn. „Poprawa infrastruktury dostępowej do portu w Stepnicy” wpłynęły dwie oferty. Informację z otwarcia ofert znajdą Państwo tutaj.


Dziś w siedzibie Urzędu została podpisana umowa na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu dla inwestycji ”Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m” wraz z wykonywaniem nadzoru i monitoringu przyrodniczego. Funkcję tę będzie pełnić, wyłoniona w ramach procedury przetargowej, firma Sweco Consulting Sp. z o. o. z Poznania. Swoje podpisy pod umową złożyli: Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie, oraz Narcyz Stefańczyk, dyrektor naczelny firmy Sweco Consulting Sp. z o. o. Wartość umowy to ok. 11,5 mln złotych brutto.

Zadaniem inżyniera kontraktu będzie, przede wszystkim, nadzór nad prawidłową realizacją inwestycji przez wykonawcę (w tej chwili trwa jeszcze badanie ofert, złożonych przez wykonawców w przetargu na „Zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych i pogłębiarskich w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”), a także prowadzenie monitoringu przyrodniczego przed i w trakcie realizacji inwestycji.

Więcej informacji na temat projektu znajdą Państwo tutaj.


Podpisanie umowy z inżynierem kontraktu Podpisanie umowy z inżynierem kontraktu Podpisanie umowy z inżynierem kontraktu Podpisanie umowy z inżynierem kontraktu Podpisanie umowy z inżynierem kontraktu Podpisanie umowy z inżynierem kontraktu

Pod koniec czerwca, w Centrum Techniki Okrętowej w Gdańsku, odbyły się próby modelowe wielozadaniowej jednostki pływającej. Dwie takie bliźniacze jednostki są budowane przez stocznię Remontową Shipbuilding S.A. z Gdańska dla Urzędów Morskich w Szczecinie i w Gdyni, w ramach projektu realizowanego przez UMS, przy współudziale środków z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Obecnie wykonywany jest projekt tych jednostek, w ramach którego istnieje konieczność wykonania prób modelowych. Badania te służą potwierdzeniu lub optymalizacji wymaganych dla danej jednostki parametrów, takich jak właściwości manewrowe, sprawdzenie poprawności doboru układów napędowych czy też kształtu kadłuba. Wykonawca zbudował drewniany model jednostki w odpowiedniej skali (ok. 1:10), o kształcie kadłuba wynikającym z projektu. Podczas prób odbywających się w basenie CTO mierzono m.in. wartości oporów przepływu wody wzdłuż kadłuba, przy zakładanych prędkościach poruszania się jednostki. Po próbach kształt kadłuba może zostać skorygowany, optymalizuje się go w oparciu o dane uzyskane z przeprowadzonych pomiarów. Na początku lipca przeprowadzono także próby manewrowe modelu, na otwartym akwenie jeziora Wdzydze. Podczas prób modelem sterowano zdalnie. Próby manewrowe wykonuje się, by sprawdzić założoną zdolność manewrową jednostki, np. promienie skrętu czy wykonanie pętli, przy kilku zakładanych prędkościach. Model był śledzony przez system geodezyjny i obserwowany przez drona. Wszystkie wyniki prób modelowych i manewrowych zostaną poddane obróbce oraz analizie, a następnie zostaną nam przedstawione w formie raportu do końca lipca br.


Próby modelowe i manewrowe Próby modelowe i manewrowe Próby modelowe i manewrowe Próby modelowe i manewrowe Próby modelowe i manewrowe Próby modelowe i manewrowe

W środę, 4 lipca, w Centrum Dydaktyczno-Badawczym Nanotechnologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie odbyła się dyskusja publiczna - trzecie krajowe spotkanie konsultacyjne w ramach opracowywania projektu "Planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej w skali 1: 200 000". Podczas spotkania przedstawiono proces planistyczny wraz z harmonogramem prac, projekt planu oraz prognozę oddziaływania na środowisko dla tego dokumentu. Pozostały czas został poświęcony dyskusji z udziałem zgromadzonych uczestników.

W konsultacjach wzięło udział ponad 130 osób reprezentujących interesy różnych sektorów, m.in.: morskiej energetyki odnawialnej, rybołówstwa, akwakultury, górnictwa morskiego, żeglugi, infrastruktury liniowej, obronności i bezpieczeństwa państwa. Swoje stanowiska zaprezentowały także zarządy portów morskich, gminy nadmorskie, parki narodowe, administracja morska oraz środowiska akademickie i biura projektowe.

Uwagi i wnioski do zaprezentowanych dokumentów można składać do 1 sierpnia 2018 r. Po więcej informacji zapraszamy tutaj.


Dyskusja publiczna w sprawie planu zagospodarowania Dyskusja publiczna w sprawie planu zagospodarowania Dyskusja publiczna w sprawie planu zagospodarowania

Oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych – pogłębiarskich w ramach inwestycji pn. „Poprawa infrastruktury dostępowej do portu w Stepnicy” potencjalni wykonawcy mogą składać do 16 lipca br., natomiast w postępowaniu na zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych – pogłębiarskich w ramach inwestycji „Poprawa infrastruktury dostępowej do portu w Policach” – do 20 lipca br.



Zapraszamy Państwa do oglądania filmu „Safety course. Maritime Office in Szczecin”, dotyczącego działalności Urzędu Morskiego w Szczecinie. Film został zrealizowany z okazji Światowych Dni Morza 2018, które odbywały się w Szczecinie, w dniach 13 – 15 czerwca, i można go było zobaczyć podczas tego wielkiego, międzynarodowego wydarzenia.

Wszystkich, którzy chcieliby dowiedzieć się „w pigułce”, czym zajmują się terenowe organy administracji morskiej w Polsce, na przykładzie naszego Urzędu, serdecznie zachęcamy do obejrzenia ok. 7-minutowej produkcji na ten temat.


Do 6 lipca potencjalni wykonawcy mogą składać swoje oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych – pogłębiarskich w ramach inwestycji pn. „Poprawa infrastruktury dostępowej do portu w Stepnicy”, natomiast na oferty w postępowaniu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych – pogłębiarskich w ramach inwestycji „Poprawa infrastruktury dostępowej do portu w Policach” czekamy do 9 lipca.

 

Uprzejmie informujemy, że do publicznego wglądu został udostępniony projekt planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej w skali 1:200 000 wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.

Oba dokumenty są dostępne do publicznego wglądu w terminie od 19 czerwca 2018 r. do 1 sierpnia 2018 r. w siedzibie Urzędu Morskiego w Gdyni, ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia, pok. nr 129 i 130, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 – 14.00, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym (nr tel.: 58 355 34 37 lub 58 355 34 36) oraz na stronach internetowych wspomnianego urzędu:

Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu oraz w prognozie oddziaływania na środowisko odbędzie się w dniu 5 lipca 2018 r. w Centrum Dydaktyczno-Badawczym Nanotechnologii – Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, przy ul. Piastów 49. Formularz rejestracji dostępny jest na stronie pzp-sk3.konfeo.com. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc prosimy o możliwie szybką rejestrację. Liczy się kolejność zgłoszeń.


Plan zagospodarowania przestrzennego obszarów morskich w skali 1:200 000