Trwają prace związane z przebudową około kilometrowego odcinka toru podejściowego do Świnoujścia i około trzykilometrowego odcinka toru wodnego Świnoujście – Szczecin, przy wejściu do świnoujskiego portu. Inwestycję realizuje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z Gdańska (lider konsorcjum), Hegemann GmbH z Niemiec oraz Rohde Nielsen A/S z Danii. Wynikiem robót pogłębiarskich prowadzonych na prawie czterech kilometrach toru będzie uzyskanie głębokości 14,5 m na całym tym odcinku. Zgodnie z analizą nawigacyjną, wykonaną w czasie przygotowań do inwestycji, umożliwi to przyjmowanie w świnoujskim porcie statków o maksymalnym zanurzeniu do 13,5 m (w tej chwili jest to 13,2 m). Koszt prac czerpalnych to ok. 10,5 mln zł, a przewidywany termin ich zakończenia to druga połowa września.

Prace na torze prowadzi m.in. pogłębiarka łyżkowa Roland X