|
KARTA INFORMACYJNA
|
IBŻ-I |
TEMAT SPRAWY: Zwolnienia
i rozwiązania ekwiwalentne
|
||
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Inspektorat
Bezpieczeństwa Żeglugi ul.
Jana z Kolna 9 71-603 Szczecin Tel.+48 (91) 44 03 594, tel./fax. +48
(91) 44 03 385 e-mail: ibz@ums.gov.pl filia:
Inspektoratu Bezpieczeństwa Żeglugi al.
Sienkiewicza 18 76-200 Słupsk tel. +48 (59) 84 74 212, tel./fax. +48 (59) 59 84
74 226 e-mail: ibzsl@ums.gov.pl Przyjmowanie zleceń:
- Bernadeta Krzeszczyk – st. inspektor - Słupsk, pok. 4,
tel.: (59) 84 74 212 Szczegółowe informacje i uzgodnienia: - Marek Łęski – Główny Inspektor –
Szczecin, pok. 115, tel.: (91) 44 03 594 - Leszek
Skowroński – Z-ca Głównego Inspektora –
Słupsk, pok. 4, tel.: (59) 84 74 233 Podstawa Prawna: 1) Konwencja SOLAS 2) Konwencja MARPOL 3) Ustawa o wyposażeniu morskim z
dnia 2 grudnia 2016 r. 4)
Ustawa
o bezpieczeństwie morskim z dnia 18 sierpnia 2011 r. a)
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa
i Gospodarki Morskiej z dnia 9 stycznia 2020 r. w sprawie inspekcji i
audytów statku morskiego. b) Rozporządzenie Ministra
Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12
sierpnia 2016 r. w sprawie inspekcji jachtów Morskich, instrukcji
bezpieczeństwa jachtu morskiego i wzoru karty bezpieczeństwa jachtu
morskiego c) Rozporządzenie Ministra
Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 09
sierpnia 2016 r. w sprawie zwolnienia statku z wymagań w zakresie
wyposażenia i konstrukcji lub zastosowania środków
równoważnych d) Rozporządzenie Ministra
Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 09
sierpnia 2016 r. w sprawie zwolnienia jachtu morskiego z wymagań w
zakresie wyposażenia i konstrukcji lub zastosowania środków
równoważnych e) Zarządzenia Nr 2 Dyrektora
Urzędu Morskiego w Szczecinie z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie
dodatkowych wymagań w zakresie bezpiecznego uprawiania żeglugi dla
Statków żeglugi śródlądowej uprawniających
żeglugę na wodach Morskich (Dz. U. woj. Zach. z 2016 poz. 1073) 5) Ustawa o zapobieganiu zanieczyszczaniu
morza przez statki z dnia 16 marca 1995 r. a) Rozporządzenie
Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. w
sprawie przeglądów i inspekcji oraz międzynarodowych
świadectw w zakresie ochrony morza przed zanieczyszczeniem przez statki. Dokumenty wymagane do uzyskania zwolnienia lub
akceptacji rozwiązania ekwiwalentnego 1)
Formularz zgłoszeniowy właściwy
dla rodzaju statku: ·
Statku konwencyjnego - formularz PS9.PD-01.F01_FormA-SOLAS (docx)
(pdf) ·
Statku niekonwencyjnego - formularz PS9.PD-01.F02_FormB-non
SOLAS (docx)
(pdf) ·
Jachtu morskiego - formularz PS9.PD-01.F04_FormJ-JACHTY (docx)
(pdf) 2)
Pisemny
wniosek z uzasadnieniem. ·
Wniosek
powinien zawierać nazwę i adres armatora lub właściciela
statku, telefoniczny numer kontaktowy, parametry statku z uwzględnieniem
rodzaju żeglugi oraz wszelkie inne informacje wymagane do
określenia, czy zastosowanie rozwiązania równoważnego
lub zwolnienia jest uzasadnione. Opłaty: - Przeprowadzenie inspekcji i wydanie certyfikatu zwolnienia lub zwolnienia od wymagań
przepisów krajowych
opłata wynosi 50% stawki opłaty podstawowej za przeprowadzenie
inspekcji, której zwolnienie dotyczy – dział I
załącznika do ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o
bezpieczeństwie morskim. - Przeprowadzenie postępowania i wydanie certyfikatu uznania wyposażenia
statku za równoważne: 500 PLN. - dział I załącznika
do ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim Termin załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki w terminie uzgodnionym z armatorem /
kapitanem jednostki, której dotyczy certyfikat z uwzględnieniem
przepisów szczegółowych i KPA Tryb odwoławczy: Od decyzji
(wynik inspekcji, polecenia, zatrzymania, decyzja dot. świadectwa lub
certyfikatu) przysługuje prawo odwołania do ministra
właściwego ds. gospodarki morskiej za pośrednictwem tutejszego
urzędu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji |
||
|