Zał. 1
|
KARTA
INFORMACYJNA
|
OŚ |
||
|
TEMAT SPRAWY: Uzyskanie zwolnienia z obowiązku każdorazowego zdawania odpadów
|
|
||
|
JEDNOSTKA
ODPOWIEDZIALNA: Inspektorat Ochrony
Środowiska Morskiego ul.
Jana z Kolna 9, 71-603 Szczecin tel.(91) : 4403-533, 4403-485, 4403-419,
fax.43-32-700 PODSTAWA
PRAWNA: Ustawa z
dnia 16 marca 1995 r. o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki Rozporządzenie MI z dn.23.12.2008r.w/s
udzielania statkom zwolnień z obowiązku każdorazowego
zdawania odpadów i pozostałości
ładunkowych przed opuszczeniem portu I. WYMAGANE DOKUMENTY: Wniosek o zwolnienie składa Armator statku do
właściwego terytorialnie dyrektora urzędu. Do
wniosku należy dołączyć: - kopię umowy lub kopię
umów na świadczenie usług odbioru i gospodarowania odpadów odbieranymi
ze statku, zawartych w porcie, do którego zawija statek podczas rejsów
na stałej linii żeglugowej, - kopię zezwolenia na
prowadzenie działalności polegającej na odbiorze i gospodarowaniu
odpadami ze statków wydanego przez właściwe organy administracji publicznej
podmiotowi, z którym armator zawarł umowę o świadczenie usług, - potwierdzenie
przez podmiot zarządzający portem, w którym są zdawane odpady, że umowa, o
której mowa w pkt.1, jest zgodna
z zasadami ustalonymi w zatwierdzonym
portowym planie gospodarowania odpadami oraz pozostałościami ładunkowymi. Do dokumentów w języku obcym powinny zostać
załączone tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza
przysięgłego. Po uzyskaniu decyzji o
zwolnieniu z obowiązku każdorazowego zdawania odpadów przed
opuszczeniem portu,
armator składa odrębny
wniosek o wydanie
zaświadczenia. Wniosek
– wzór w rozporządzeniu II. OPŁATY: Zgodne
z Ustawą z dnia 16.11.2006 r. o
opłacie skarbowej
-
decyzja - 100 zł (część I
pkt.52 załącznika do ustawy),
- zaświadczenie – 17 zł (część II
pkt.21 załącznika do ustawy).
Opłatę należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Szczecin
prowadzony w PKO Bank Polski nr 20 1020
4795 0000 9302 0277 9429 z adnotacją- opłata
skarbowa. Dowód
wniesienia należnej opłaty skarbowej należy dołączyć z chwilą złożenia
wniosku. III. TERMIN
ZAŁATWIENIA SPRAWY: Zastosowanie mają
przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego. IV. TRYB ODWOŁAWCZY: Od decyzji Dyrektora Urzędu Morskiego
przysługuje odwołanie do ministra właściwego do spraw, gospodarki morskiej w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. |
|
||
|
|
|
|
|