Dziś w siedzibie Urzędu została podpisana umowa z generalnym wykonawcą projektu „Wdrożenie innowacyjnych e-usług o wysokim poziomie dojrzałości w zakresie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m”. Została nim, wyłoniona w postępowaniu przetargowym, firma Sygnity S.A. z Warszawy, za kwotę 1 352 975,40 zł brutto.

Głównym celem projektu jest budowa i wdrożenie systemu teleinformatycznego „REJA24”, o zasięgu ogólnopolskim, który umożliwi usprawnienie procesów związanych z realizacją obowiązku rejestracji oraz aktualizacji danych jednostek pływających, zmniejszając obciążenia ich właścicieli poprzez umożliwienie realizacji obowiązków rejestrowych w drodze komunikacji elektronicznej. Poza cyfryzacją procesów rejestracji, nowy system istotnie poprawi nadzór nad bezpieczeństwem żeglugi i procedury ratowania życia ludzkiego w razie zagrożenia, umożliwiając stały dostęp do danych służbom ratunkowym i administracji publicznej.

W kwietniu 2018 roku Sejm RP uchwalił Ustawę o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 1137). Zgodnie z art. 26 tej ustawy, wykonanie zadania, polegającego na budowie i wdrożeniu systemu teleinformatycznego na potrzeby rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, powierzono Dyrektorowi Urzędu Morskiego w Szczecinie. W maju ubiegłego roku Urząd Morski w Szczecinie zawarł z Centrum Projektów Polska Cyfrowa porozumienie o dofinansowaniu tego projektu, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, na lata 2014-2020. Będzie on realizowany do końca 2019 roku, a jego całkowita wartość wynosi ok. 3,5 mln złotych.

 Podpisanie umowy z wykonawcą systemu „REJA24”  Podpisanie umowy z wykonawcą systemu „REJA24”  Podpisanie umowy z wykonawcą systemu „REJA24”